Jak wrócić do formy?

Najskuteczniejsze sposoby na powrót do formy po dłuższej przerwie w ćwiczeniach.

Okres zimy nie sprzyja aktywności fizycznej. Nic więc dziwnego, że sporo osób traci w tym czasie ciężko wypracowaną formę fizyczną i dodatkowo przybiera kilka kilogramów. Dlatego prezentujemy poradnik, w którym w skrócie przedstawimy sposoby na powrót do dobrej formy fizycznej.

Nic na siłę!

Każda osoba, która pragnie odzyskać dobrą kondycję, powinna pogodzić się z tym, że to proces długotrwały. Nagłym zrywem intensywnego wysiłku fizycznego można nabawić się co najwyżej kontuzji i zupełnie zniechęcić się do sportu. Metoda małych kroków sprawdzi się w tym przypadku najlepiej. Z każdą kolejną aktywnością zwiększa się  jej intensywność, na przykład ilość powtórzeń, czy długość biegu. Pamiętać trzeba, by zawsze ćwiczenia poprzedzić staranną rozgrzewką, która dobrze przygotuje mięśnie do wysiłku i w ten sposób zapobiegnie nie tylko kontuzjom, ale również nieprzyjemnym zakwasom. Zakłada się, że w trakcie powrotu do dawnej formy powinno się ćwiczyć na poziomie 75% tego, co robiło się przed przerwą. Jeżeli przyczyną przerwy była kontuzja, zakłada się wysiłek na poziomie około 15% tego, co robiło się przed nią.

Powrót do formy po przerwie w ćwiczeniach wymaga dużo samozaparcia. Z pewnością na początku wiązać się to będzie z hektolitrami potu i przyśpieszonym oddechem, a stąd już prosta droga do zniechęcenia. Warto więc wyrobić w sobie konsekwencję i nie rezygnować szybko z podjętego wysiłku.  Na początku będzie to trudne, ale lepiej ćwiczeń nie odkładać na później. Metoda „zacznę od poniedziałku” niemal nigdy się nie sprawdza. Każdy przeprowadzony trening to prosta droga do poprawy sprawności.

Profesjonalne porady

W trakcie swojej drogi powrotu do dobrej formy fizycznej dobrze jest zaufać profesjonalistom i skorzystać z ich porad. Trener personalny na siłowni ma zazwyczaj bogate doświadczenie i odpowiednią wiedzę, aby stworzyć plan ćwiczeń dla każdego. Taka osoba dopilnuje nie tylko, by wykonać wszystkie ćwiczenia, ale także, by zrobić to w sposób staranny, który nie wpłynie negatywnie na organizm. W powrocie do formy ważna jest także troska o odpowiednio zbilansowaną dietę, a w tym z pewnością pomoże również profesjonalny doradca. Najlepiej jeść pięć niewielkich posiłków w ciągu dnia.

Zawsze dobrze jest także skorzystać z fachowych źródeł internetowych oraz książkowych. Wówczas można sprawdzić poprawność wykonywanych ćwiczeń. W tym pomoże nieco bardziej obyty znajomy lub lustro.

Jakie ćwiczenia wybrać?

Jeżeli ktoś wcześniej odwiedzał siłownię kilka razy w ciągu tygodnia, ale na skutek różnych okoliczności musiał tego zaprzestać, najlepiej sprawdzi się połączenie ćwiczeń siłowych oraz aerobowych. Dzięki temu wpływa się na utrzymanie masy ciała, a nawet można nieco schudnąć. Tego typu ćwiczenia poprawiają ogólną wydolność. W przypadku treningu siłowego, należy rozpocząć od małych obciążeń. Pierwsze dwa tygodnie powrotu do sprawności to czas bardzo łagodnych ćwiczeń.

Jeżeli po przeprowadzeniu treningu odczuwa się mdłości, nogi są jak z waty i przez nawet godzinę nie można dojść do siebie, znaczy to, że pojawił się tak zwany dług tlenowy, czyli czasowy deficyt tlenu w organizmie. Ten bardzo nieprzyjemny efekt to skutek przeforsowania się w takcie ćwiczeń fizycznych, którego należy unikać.

Sklep Spiropharm
Programy Preparaty Spirulina