Odpowiedni dobór hantli na siłowni

Co zrobić aby znaleźć optymalne hantle na siłownię. Przede wszystkim należy nastawić się na ciężar niezbyt ciężki aby nie dopuścić do kontuzji. Jednak z drugiej strony nie można postawić na zbyt lekkie gdyż ćwiczenia nie będą zbyt efektywne. Aby dobrać odpowiedni ciężar warto zapoznać się z najważniejszymi wskazówkami.

Dobór odpowiedniej wagi hantli może być przede wszystkim utrudniony dla początkujących adeptów na siłowni gdyż nie można określać jednoznacznej zasady w ich wyborze. Ciężar przyrządu dobierany jest pod względem indywidualnym. Aby dobrać je w najlepszym stopniu należy przede wszystkim wybrać się do odpowiedniego sklepu ze sprzętem fitness i tam na miejscu przetestować różnego rodzaju ciężary. Jednak przed ich zakupem należy kierować się tymi wskazówkami. Wybrać hantle, które są lżejsze. Chociaż trzeba odszukać tych, które stawiać będą lekki opór przy ich podnoszeniu. Wszystko polega na tym aby odpowiednio przyzwyczaić mięśnie do obciążenia ale nie silnego.

Na początku warto wykonać 10 powtórzeń dowolnie wybranego przez nas ćwiczenia. Można je sprawdzić poprzez uginanie lub zginanie ramion. Jeśli to nie będzie dla nas zbyt duży wysiłek warto pomyśleć o zmianie ciężaru. Jednak to będzie dla naszego organizmu zbyt trudne ćwiczenie warto zastanowić się nad zupełnie innymi hantlami. W przypadku doboru ciężaru należy również zastanowić się nad tym co w większym stopniu będziemy budować. Jeśli chodzi o trening na zwiększenie siły należy wybierać mniejszy ciężar z większą serią powtórzeń. W przypadku wytrzymałości warto stawiać na większy ciężar i mniejsza liczba powtórzeń.

Przy wyborze hantli warto testować różnego rodzaju wagę. Na początku trzeba postawić na te lekkie a później progresywnie zwiększać ich ciężar. Można powiedzieć, że takie najbardziej odpowiednie hantle to takie dzięki którym można wykonać swobodnie 10 powtórzeń w bardzo zbliżonym tempie. Taki trening przeprowadzony bez wysiłku to z pewnością bardzo nieudane ćwiczenia. Warto w tym przypadku postawić na większe obciążenie po to aby trening nie poszedł na marne. Bardzo ważna w przypadku ćwiczeń z hantlami dotyczy tego aby cały czas starać utrzymywać się takie same tempo.

Dobór hantli należy zastosować ze względu na specyfikę ćwiczenia. Przede wszystkim trzeba zastanowić się nad tym nad jaką grupą mięśni chcemy pracować. Im jest większa tym bardziej trzeba stawiać na ciężar. Hantle w treningu na biceps oraz na triceps to waga od lekkiej do średniej. Zestaw ćwiczeń na klatkę piersiową a także na plecy to średni ciężar.

W przypadku systematycznego treningu należy regularnie zwiększać ciężar. Przede wszystkim trzeba to robić regularnie i w odpowiednim tempie. Warto tutaj postawić przede wszystkim o poprawę od 5% do 10%. W każdej sesji treningowej na pewno należy dawać z siebie maksimum możliwości. Nie można przy pierwszym i kolejnym treningu oscylować w ten sam ciężar. To powodować będzie bardzo mały progres. Warto powiększać ciężar hantli z upływem swojego treningu aby odnosić odpowiednie rezultaty.

Za cenne wskazówki dziękujemy portalowi SiłowniaDlaKażdego.pl