Dieta 2000 kcal

Jeśli mówimy o zbilansowanej diecie to trzeba zauważyć, że dla każdego z nas będzie ona inna.

Okazuje się, że nasz organizm potrzebuje zupełnie innej ilości dostarczanych każdego dnia kalorii, witamin czy minerałów. Wpływ na to ma nie tylko płeć czy wiek, ale również ogólny stan zdrowia i tryb życia.

Jednym z przykładów zdrowego odżywiania jest dieta 2000 kalorii. W jej przypadku nie można mówić o czynniku odchudzającym, ale z całą pewnością zmianie nawyków żywieniowych na te dużo bardziej dobroczynne. Dieta tego rodzaju to zapewnienie pełni zdrowia i witalności. To idealna propozycja dla osób, które nie cierpią rygorystycznych diet, ale chcą zadbać o wszelkie potrzeby własnego organizmu. To przede wszystkim możliwość uregulowania systemu żywieniowego, procesów trawiennych oraz kontrola dotąd nieposkromionego apetytu.

Dietetycy potwierdzają, iż dieta 2000 kalorii została skomponowana przede wszystkim z myślą o osobach aktywnych fizycznie, które nie chcą wykańczać organizmu zbyt rygorystycznym menu. Nie bez powodu została zresztą okrzyknięta „dietą energetyczną”. Ciekawostką jest przy tym fakt, iż mogą z niej korzystać zarówno kobiety jak i mężczyźni, natomiast poszczególne jej elementy muszą być skomponowane w miarę indywidualnych potrzeb.

Jedno jest pewne, dieta 2000 kalorii nie prowadzi do wyczerpania organizmu a wręcz przeciwnie, wzmacnia go. Z powodzeniem mogą stosować ją pracownicy fizyczni czy osoby, które regularnie korzystają z zajęć na siłowni czy fitness. To dobra propozycja dla tych, którzy chcą zmienić swoje nawyki żywieniowe i tych, którzy zakończyli właśnie cykliczną dietę 1500 kalorii.

Stosowanie opisywanej diety nie jest trudne, przygotowanie posiłków nie jest zbyt czasochłonne a wszystkie produkty, z których są komponowane, łatwo dostępne na krajowym rynku. Codzienny jadłospis obejmuje wielorakość produktów – warzywa, owoce, chude mięso, ryby i nabiał oraz produkty z pełnego ziarna.

Aby móc wdrożyć dietę 2000 kalorii do codziennego schematu żywienia, warto skonsultować się z dietetykiem. Musimy wiedzieć, że istotne są przecież nasze preferencje żywieniowe, wiek czy ogólny stan zdrowia. Idealnym rozwiązaniem jest zamówienie cateringu dietetycznego. Dzięki temu, idealnie skomponowane posiłki będą dla nas dostarczane a my nie będziemy tracić czasu na zakupy spożywcze i przygotowywanie dań.

I trzeba przyznać, że propozycja dietetyków, którzy na co dzień komponują dania dietetycznego cateringu jest imponująca. Babeczki jaglane z warzywami, pierś z indyka w sosie musztardowo – miodowym, wegetariańskie curry z ciecierzycą, ciasteczka serowo – owsiane, pesto z pieczonej papryki czy filet rybny z pomidorami to tylko kilka przykładów smakowitych potraw, jakie mogą być nam serwowane każdego dnia, w ramach stosowanej diety 2000 kalorii.

Diety „cud” nie istnieją i czym prędzej zdamy sobie z tego sprawię, tym szybciej będziemy mogli wdrożyć proces w pełni zdrowego odżywiania. Pamiętajmy, że chociaż dieta 2000 kalorii nie jest typową dietą odchudzającą to dla wielu z nas właśnie taką będzie. Bo choć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne wyliczane jest indywidualnie i nie zawsze wynosi właśnie 2000 kalorii, to zdarza się, że sukcesywnie wartość tą przekraczamy.

Artykuł opracowany w oparciu o treści zawarte na stronie eatfit24.pl – firmy zajmującej się cateringiem dietetycznym na terenie Warszawy.