Ćwiczenia na ławce skośnej – Twój sojusznik w walce o wyrzeźbiony brzuch!

Każda dobra siłownia posiada ławeczkę do brzuszków. W tym artykule pragniemy zaprezentować podstawowe ćwiczenia, jakie można wykonywać na ławce skośnej, aby osiągnąć upragnione efekty.

Mówi się, że tego przyrządu do ćwiczeń używają głównie mężczyźni, ponieważ kobiety wybierają częściej rower treningowy, czy bieżnię, lecz jest to jedna z najskuteczniejszych metod kształtowania mięśni brzucha, odpowiednia zarówno dla Panów, jak i Pań.Trening skupia się głównie na rozciąganiu i wzmacnianiu mięśni brzucha prostych i bocznych. Doskonałe efekty można osiągnąć stosując zaledwie trzy proste kroki:

Krok pierwszy – skłony boczne.

W pierwszym etapie skupimy się na skośnych mięśniach brzucha. Ławeczka do brzuszków posiada w dolnej części specjalny drążek, który zablokuje nogi podczas ćwiczeń. Kładziemy się na ławce skośnej w pozycji bocznej, tak aby nasze ciało od pasa w dół kompletnie przylegało do ławki. Nogi blokujemy za pomocą regulowanego drążka, a ręce krzyżujemy na klatce – dzięki temu nie będą nam przeszkadzać podczas wykonywania ćwiczeń. Skłony tułowia należy wykonywać do dołu i do góry, pamiętając, że w przy najwyższym położeniu ciała, należy zrobić kilka sekund pauzy. Spowoduje to wzmocnienie napięcia mięśni, co zwiększy efektywność ćwiczenia. Warto pamiętać, że przy skłonie do dołu, tułów powinien być równoległy do podłoża. Płynne i jednostajne wykonywanie tego ćwiczenia zredukuje naszą tkankę tłuszczową i poprawi kształt i siłę mięśni skośnych brzucha.

Krok drugi – Skręty tułowia.

Następnym krokiem jest włączenie do pracy mięśni prostych. Połóż się na ławce w taki sposób, by plecy i biodra dotykały powierzchni ławeczki do brzuszków. Nogi powinny być w górze, stabilnie oparte na drążku. Ręce warto skrzyżować na klatce piersiowej, bądź założyć za głowę tak, by nie utrudniały wykonywania ćwiczeń. Z tej pozycji powoli unoś barki i głowę, odrywaj plecy od ławeczki i jednocześnie skręcaj tułów na prawo i lewo. O prawidłowym wykonywaniu ćwiczenia zapewnia nas ciągłe i stałe napięcie mięśni brzucha prostych i skośnych.

Krok trzeci – skłony z głową w dół.

Brzuch boli i zaczynasz tęsknić za rowerem stacjonarnym? Nie ma narzekania! Piękna sylwetka wymaga od nas poświęceń! W trzecim kroku łączymy ćwiczenia na mięśnie proste i skośne. Połóż się płasko na plecach z głową w dół na ławeczce do brzuszków tak, aby biodra oraz plecy leżały płasko. Nogi należy zaczepić wysoko o drążek, pamiętając by były ugięte w kolanach. Po raz kolejny splatamy ręce na klatce piersiowej lub na karku i możemy zaczynać wykonywanie ćwiczenia. Powoli podnoś się do góry, na początku głowę, barki i resztę ciała. Wariantem jest wykonywanie tego ćwiczenia na boki tak, by jeszcze bardziej oddziaływać na mięśnie skośne brzucha.

Przy wykonywaniu ćwiczeń na ławeczce do brzuszków należy pamiętać o:

  • Prawidłowym, nieśliskim stroju;
  • odpowiednim oddychaniu (wydech – góra, dół – wdech);
  • dobrym sprzęcie, dobranym do naszych potrzeb;
  • wytrwałości i systematyczności.

Najlepsze efekty z ćwiczeń można osiągnąć łącząc je z suplementami i odpowiednią, zbilansowaną dietą. Warto też nie przeciążać organizmu i rozgrzać się odpowiednio przed ćwiczeniami tak, by uniknąć nieprzyjemnych i ryzykownych kontuzji. W razie chęci obejrzenia profesjonalnego sprzętu oraz suplementów do ćwiczeń mięśni brzucha, zapraszamy do MMO!