Co daje skakanie na skakance?

Uprawianie sportu nie powinno być obowiązkiem a przyjemnością. Zastanawiasz się, czy to połączenie w ogóle jest możliwe? Jak najbardziej, wystarczy tylko, że znajdziesz dyscyplinę, w której będziesz się dobrze czuć. Polecamy znaną z dziecięcych podwórek… skakankę!

Skakanie na skakance na pewno nie ma przed Tobą tajemnic. Nawet, jeżeli nigdy nie robiłaś tego sama, to na pewno widziałaś dzieci wymachujące kolorowymi linkami. Okazuje się jednak, że ta aktywność to nie tylko świetna zabawa, ale także sposób na budowanie formy i odchudzanie. Wystarczy, że zwyczajną dziecięcą zabawkę zamienisz na skakankę sportową, a efekty treningów mogą Cię naprawdę zaskoczyć.

Skakanie na skakance — efekty

Zastanawiasz się, jaki wpływ na Twoje zdrowie, samopoczucie i sylwetkę ma skakanie na skakance? Efekty możesz odnotować już po miesiącu regularnych codziennych ćwiczeń. Zalicza się do nich m.in.:

  • redukcja wagi,
  • wysmuklenie całej sylwetki i wyrzeźbienie pośladków, ud oraz łydek,
  • lepszą koordynację ruchową,
  • ujędrnienie ciała,
  • poprawa kondycji i ogólnej wydolności organizmu.

Jak trenować?

Skakanie na skakance da dobre efekty nawet, gdy będziesz robić to sama, bez nadzoru trenera personalnego. Jednak, aby tak się stało zastanów się przede wszystkim jaki jest Twój cel. Czy jest nim spadek wagi, budowanie formy, rozgrzewanie się przed ćwiczeniami właściwymi czy po prostu sposób na dobrą zabawę? W tym ostatnim przypadku nie musisz narzucać sobie restrykcyjnych norm treningowych, wystarczy, że będziesz sięgać po skakankę sportową wtedy, gdy masz na to ochotę. Jeżeli natomiast zależy Ci na tym, aby schudnąć lub popracować nad kondycją narzuć sobie plan działania. I wyposaż się w dobry sprzęt — skakanka z licznikiem znacznie ułatwi Ci kontrolę nad przebiegiem całego treningu.

https://www.sportbody.pl/pol_m_Fitness-i-silownia_Akcesoria-fitness_Skakanki-700.html

Proponujemy następujący system:

  1. Rozgrzewka — w pierwszym tygodniu zacznij od skakania przez 5 minut dziennie. To pozwoli Ci przygotować ciało do większego wysiłku, który nastąpi w kolejnym tygodniu. Skacz w tempie, ale nie narzucaj sobie zbyt szybkiego rytmu.
  2. Trening właściwy —obejmuje skakanie kilkoma sposobami: truchtem, z boku na bok ze złączonymi nogami, skakanie w tył, pajacykiem, dynamicznie. Pamiętaj, aby przed ćwiczeniami rozgrzać ciało, a po ich zakończeniu wyciszyć organizm.
  3. Utrzymanie rezultatów— jeżeli uda Ci się osiągnąć sukces, nie rezygnuj ze skakania na skakance. Efekty utrzymają się dłużej, kiedy będziesz powracać do treningów przynajmniej kilka razy w tygodniu.

Skacz, bo warto

Powyższa lista korzyści na pewno stanowi dobrą zachętę, aby rozpocząć skakanie na skakance. Efekty są zupełnie zaskakujące, a same treningi przyjemne. Jakie są inne powody, aby trenować?

  • To bardzo tania dyscyplina sportowa — wystarczy, że kupisz wygodne ubranie i dobre buty oraz zainwestujesz w skakankę treningową. Ceny sprzętu sportowego nie są wysokie i wahają się od kilkunastu złotych za modele podstawowe do kilkudziesięciu za skakankę z licznikiem.
  • Możesz ćwiczyć zawsze i wszędzie — nie jesteś zależna od pogody czy godzin otwarcia siłowni, a skakać możesz nawet w domu. Skakanka sportowa po złożeniu jest niezwykle kompaktowa, dlatego zabierzesz ją ze sobą na wakacje, weekendowy wyjazd, wycieczkę lub do ogrodu.

Jaką skakankę wybrać?

Zakup własnej skakanki wystarczy, aby rozpocząć trenowanie. Wystarczy, że wybierzesz model, który uprzyjemni Ci ćwiczenia i pozwoli kontrolować ich postępy. N a rynku dostępne są skakanki treningowe, które na pierwszy rzut oka różnią się tylko designem. Jednak podczas zakupów zwróć uwagę na:

  • długość — skakanka sportowa powinna odpowiadać wzrostowi osoby trenującej. Dopasujesz ją stając na środku sznurka i unosząc uchwyty do góry po obu stronach tułowia. Powinny one sięgać pach,
  • uchwyty — najlepiej, kiedy skakanka treningowa posiada miękkie, piankowe uchwyty, antypoślizgowe i absorbujące wilgoć,
  • rodzaj —najpopularniejsze są modele sznurkowe, ale wśród bardziej zaawansowanych spotkasz skakanki sportowe z linki, rzemienia, koralików, z obciążeniem, a nawet z metalu.
  • wyposażenie dodatkowe — pomocne mogą być skakanki z licznikiem, które pokazują czas trwania treningu czy ilość spalonych kalorii.