Trener personalny – stwórz trening na swoją miarę

Z pomocy trenera personalnego nie korzystają już tylko gwiazdy sportu i celebryci, jest to coraz popularniejsza forma ćwiczeń także wśród zwykłych ludzi. W warszawskich siłowaniach i klubach fitness możemy skorzystać z różnych ofert indywidualnego treningu. Zalet trenowania pod okiem profesjonalnego instruktora jest wiele – oto niektóre z nich.

Obierz cel

Rozpoczynając trening każdy z nas ma swój cel. Czasami motywacją jest zgubienie paru kilogramów, czasami wręcz przeciwnie przybranie na masie ciała. Niektórzy trenują też aby wyrzeźbić sylwetkę, poprawić kondycję, wzmocnić mięśnie lub nawet przygotować się do maratonu. Oczywiście ćwiczyć można samodzielnie, jednak najczęściej takim sposobem dojście do upragnionych rezultatów trwa zdecydowanie dłużej. Niestety jest to jedna z najczęstszych przyczyn porzucania treningu, ponieważ ciężko się motywować gdy nie widać zmian. Trening pod okiem trenera personalnego przenośni efekty dużo szybciej. Dodatkowo też dobry instruktor zapewni nam odpowiednią dawkę, niezbędnej motywacji.

Czas start!

Zanim rozpoczniemy właściwe ćwiczenia, powinniśmy lepiej zapoznać się z naszym trenerem. Pierwsze spotkanie najczęściej polega na konsultacjach, podczas których klient przedstawia swoje cele, potrzeby i preferencje. Często w trakcie konsultacji przeprowadzane są proste testy wysiłkowe, aby określić jaką kondycję ma podopieczny. Pobierane są też jego wymiary, sprawdza się wagę oraz określa zawartość tkanki tłuszczowej i mięśniowej. Dopiero po takim spotkaniu, trener precyzuje plan indywidualnego programu treningowego.

Trener personalny

Rola trenera personalnego nie ogranicza się tylko do stworzenia planu treningowego, dba on także o to aby treningi były regularne, a ćwiczenia wykonywane prawidłowo. Dodatkowo dobry trener powinien też odpowiednio motywować swoich podopiecznych. Chociaż nie jest wymagane aby trener personalny miał dyplom z psychologii, dobrze jeżeli posiada takie cechy jak empatia, komunikatywność, umiejętność zarażania swoją wizją, pozytywne myślenie, fajnie jeśli posiada też pewną charyzmę. Jeśli zastanawiamy się nad wyborem odpowiedniego trenera, najlepiej byłoby gdyby polecił nam go ktoś ze znajomych. Jeżeli nie jest to możliwe, warto też poprzeglądać informacje w sieci. Pamiętajmy jednak, że każdy z nas ma indywidualne preferencje i opinia obcej, anonimowej osoby nie zawsze jest zgodna  z naszą.

W grupie raźniej ?

Prawie w każdej siłowni i we wszystkich fitness klubach, w Warszawie oferowane są grupowe zajęcia pod okiem trenera. Jest to na pewno tańsza opcja niż indywidualne treningi, a także ciekawa forma zabawy w grupie. Niestety efekty takich zajęć nie są tak spektakularne jak w przypadku prywatnych treningów. Różnica dotyczy przede wszystkim uwagi trenera, jeśli zajmuje się tylko nami jest w stanie na bieżąco nas poprawiać  lub dostosowywać intensywność ćwiczeń. Rezultaty przychodzą wtedy szybciej i są zdecydowanie lepsze.

Pamiętajmy, że skuteczny trening nie zależy jednak od tego z kim lub pod czyją opieką trenujemy ale od nas samych. Naszego nastawienia, skrupulatności i samozaparcia. Bardzo ważna w tym procesie jest także dieta. Warto, jeszcze przed rozpoczęciem treningów skonsultować się z dietetykiem. Ponieważ kluczem do sukcesu jest połączenie naszej motywacji z ćwiczeniami i zrównoważonym jadłospisem. Dobrze wiesz jak trudno się się zmobilizować aby zacząć robić cokolwiek, dlatego nie czekaj i zacznij już teraz!

Lesław
Artykuł powstał we współpracy z firmą Fit-Academy – kursy na trenerów personalnych, która kształci trenerów personalnych na terenie całej Polski!