Ćwiczenia siłowe dla kobiet

Coraz bardziej popularny wśród kobiet jest trening siłowy. Badania potwierdziły, że ma on bardzo duży wpływ na rozwój i zdrowie organizmu. Jeszcze do niedawna większość pań z dużą nieufnością podchodziła do zajęć na siłowni. Wynikało to z tego, że ćwiczenia siłowe były kojarzone przede wszystkim z kulturystyką. Okazuje się tymczasem, że umiarkowany trening siłowy w przypadku pań może przynieść tylko same pozytywne efekty.

Przyrost tkanki mięśniowej

Przede wszystkim należy zdawać sobie sprawę, że w przypadku pań trening siłowy nie przynosi takich rezultatów, jak u panów. Za przyrost mięśni odpowiada testosteron, którego kobiety mają mało. Efektem normalnych umiarkowanych ćwiczeń siłowych może być wymodelowanie sylwetki czy wzrost siły mięśniowej a nie rozbudowana muskulatura.

Zalety treningu siłowego

Trening siłowy ma wiele zalet. Przede wszystkim idealnie się nadaje do pracy nad swoim wyglądem, oraz świetnie wpływa na ogólny stan zdrowia. Już po kilku treningach widać jak poprawia się wygląd ciała. Jeśli marzysz o płaskim brzuchu i ładnie zarysowanych pośladkach to ćwiczenia siłowe są właśnie dla ciebie.

Dzięki zajęciom na siłowni można pracować nad konkretnymi partiami ciała. Mają one działanie zapobiegawcze: wzmocnienie mięśni brzucha i pleców znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia kontuzji i bólów pleców oraz głowy.

Ćwiczenia zwiększają ilość włókien mięśniowych co przekłada się na zapotrzebowanie kaloryczne organizmu. Dzięki zajęciom na siłowni znacznie poprawia się spoczynkowa przemiana energii. Jednym słowem, kalorie są spalane nawet wtedy, gdy odpoczywamy po zajęciach.

Sprzęt do ćwiczeń siłowych dla kobiet

Osoby trenujące w klubie fitness lub profesjonalnej siłowni mają dostęp do wszelkiego rodzaju maszyn i przyrządów. Jeśli zamierzamy robić to w domu należy zorganizować sobie odpowiedni kącik do ćwiczeń. Jaki więc warto kupić sprzęt na siłownię?

W przypadku kobiet podstawowym sprzętem są hantle. Jeśli mamy zamiar wykonywać podstawowe ćwiczenia wystarczy na początek zaopatrzyć się w zestaw ciężarków dwu lub czterokilogramowych.

Planując natomiast bardziej zaawansowany trening należy kupić sztangę fitness. Sztanga tego typu ma cieńszy i łatwiejszy do złapania gryf, dzięki temu ma ona bardziej wszechstronne zastosowanie. Można na niej zamocować zarówno niewielkie jak i duże obciążenia.

Kolejnym bardzo przydatnym przyrządem w domowej siłowni okazuje się kettlebells. Jest to ciężarek w kształcie kuli z rączką. Można z jego pomocą wykonywać ćwiczenia siłowe jak i wydolnościowe.